Salvaţi Roşia Montană împreună cu Maia Morgenstern

Subiectul „Roşia Montană” este fără îndoială un cal de curs lungă, fiind prezent în scena dezbaterilor publice de mai bine de un deceniu. RMGC, firma care vrea să exploateze aurul de la Roşia Montană n-a dormit nici un moment când a fost vorba de convingerea opiniei publice că cianura pe care o vor folosi ei în procesul exploatării este de cea mai bună calitate. Cum e mersul lucrurilor pe la noi, diverse instituţii ale statului care se ocupă cu chestii legate de salvarea şi conservarea mediului şi a patrimoniului au dat undă verde proiectului. C-aşa-i mersu’ la noi.

Cei care au ales să se împotrivească exploatării de la Roşia Montană s-ar putea zice că au fost nevoiţi să se lupte cu un uriaş teribil, uns cu toate alifiile şi care mai are şi pile sus-puse. Foarte bine că a fost aşa, altfel victoriile obţinute în faţa uriaşului de cianură nu ar fi fost niciodată degustate cu atâta savoare. Marea victorie în acest război pentru aurul României (din care trebuie să reţinem că statului nu-i revine decât un anumit procent – infim – din exploatări, restul luând calea cerurilor străine) este faptul că exploatarea încă nu a început şi, dacă lucrurile continuă în ritmul ăsta, nici nu va începe mult timp de acum în colo.

O nouă bătălie câştigată în războiul „Salvaţi Roşia Montană” o are pe Maia Morgenstern în rolul de „general”. Într-un mediu apocaliptic, plin de cenuşiu, de vânt şi de praf, Maia Morgenstern se aşează la o masă de lemn pe care pune tot aurul ce-l are pe ea: o brăţară, lănţicul de la gât, cerceii. Întreaga scenă este cutremurătoare. „Un om valorează mai mult decât aurul pe care îl poartă. La fel şi o ţară”. Word!

Acum vreo câteva săptămâni am fost la o chestie numită Social Media Summit. Practic, era un fel de întrunire la care blogării aşa-zişi mari, adică cei care fac bani din contracte cu diverse companii, vorbesc despre cum poţi ajunge să faci acei bani. Personal n-am înţeles mare lucru, cum n-am înţeles nici cum au reuşit acei blogări să dobândească statului de „mari” sau „influenţi”. Poate asta ar fi irelevant. Într-o mare măsură şi este, dar când Zoso (cotat cel mai citit blogăr din România) spune că el susţine campania RMGC pentru că ăia ştiu ce fac şi că, cel mai important, vor să facă ceva, chiar dacă e vorba de exploatare cu cianura, că totul e ok şi că cei care sunt anti-RMGC ar cam fi nişte limitaţi, treaba nu mai îi aşa de oablă. Cum ziceam, avem o problemă când oameni influenţi din online zic astfel de chestii pentru că unii chiar îi cred, neţinând cont de inadvertenţele logice ale argumentului său. Uneori mai şi trebuie opriţi unii care vor să facă ceva, cum sunt cei de la RMGC.

Anunțuri

3 gânduri despre „Salvaţi Roşia Montană împreună cu Maia Morgenstern”

  1. Ce tare a dat-o cu donatia. Oricat de sentimental pare totul, nu ai cum sa nu razi cand privesti mai altfel mesajul. E o lovitura de KO data celor de la gold corporation.

    Si vorbind acum mai serios pe treaba asta, ma amuza cata lume promoveaza peste tot aceasta filmare, dar pana acum mai toata lumea era pe setarea „ce-mi pasa mie de campania asta cu salvati rosia montana?”. Iar asta e doar unul dintre numeroasele exemple de campanii promovate de oameni catalogati in dese randuri golani si huligani.

    Vreau sa inchei prin a spune ca inca avem o societate bolnava rau.

    1. Meştere, şi mai gândeşte-te că-s mulţi cei care au dat like-uri pe facebook paginilor RMGC, ducând practic mai departe mesajul lor, şi care acum înoată în lacrimi de compansiune după ce au văzut clipul ăsta.

Ce zici?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s